DANGER
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الرئيسيةالرئيسية  أحدث الصورأحدث الصور  التسجيلالتسجيل  دخولدخول  

سراب بقى فى الحقيقة

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
Harry.potter
admin

admin
Harry.potter

سراب بقى فى الحقيقة Empty
مُساهمةموضوع: سراب بقى فى الحقيقة   سراب بقى فى الحقيقة Emptyالثلاثاء سبتمبر 11, 2007 1:12 pm

سراب بقى فى الحقيقة واحساسنا كمان بقى واقع

وفى كلمتين فى دقيقة تسمع كلام مش نافع

والدنيا بقت خنيقة وشبابنا كله اهه ضايع

وفراشة عايشة طليقة ماتت خلاص فى الشارع

والبنت تبقى عبيطة والولد عنده الدافع

مهو عايش برة بلدها والحب هو الشافع

وفاكرلى نفسه افادها بـ حب سلبى وساقع

يادنيا رجولتك فين شايفك بعقل وعين

شايف حياتى معاكى مش واحدة لا اتنين

واحدة عايشها فداكى والتانية راحت فين

راحت لفين وياكى وصلت لغاية فين

عمرو عادل
Harry.Potter

https://danger.ahlamontada.com
aswindler girl
Dangerawy Shbaab
Dangerawy Shbaab
aswindler girl

مُساهمةموضوع: رد: سراب بقى فى الحقيقة   سراب بقى فى الحقيقة Emptyالجمعة سبتمبر 14, 2007 1:14 am

شايف حياتى معاكى مش واحدة لا اتنين

واحدة عايشها فداكى والتانية راحت فين

راحت لفين وياكى وصلت لغاية فين

((*******العايط على الفايت ....نقصان من العقل))
سورى انى استعمل المثل البلدى ده لكن دى الحقيقه يأستاذ عمرو بلاش تسأل عن اللى فات وتقول راح فين خليك فى اللى جاى دايما بلاش الماضى خليك فى المستقبل افضل لو عايزتعيش
سورى على الاطاله
Harry.potter
admin

admin
Harry.potter

مُساهمةموضوع: رد: سراب بقى فى الحقيقة   سراب بقى فى الحقيقة Emptyالجمعة سبتمبر 14, 2007 8:54 am

انا بالفعل عايش مش لسة هعوز اعيش مستقبلى بتاع ربنا انا مملكش غير الماضى انى افكر فيه واندم عليه وعلى كل لحظة فيه انا عملتها غلط عشان اتعلم وسورى استخدام المثل البلدى غلط لان مش حقيقى اللى يعيط على اللى فات اكيد هيبقى احسن فى المستقبل لانه هيستفاد من تجاربه القديمة اللى ينسى تجربة مر بيها هو اللى يبقى ناقص من العثل لان العقل كل اللى بيعمله انه يفكر واللى هيفكر فيه العقل هو الماضى عشان يستفاد منه لو فضل يفكر فى المستقبل وبس يبقى مش هيتعلم يعنى مثلا فى الماضى خد على افاه من حد وسورى لاستخدام الجملة البلدى دى لازم يفتكر ده كويس عشان ميثقش فى اى مخلوق تانى وميديهوش دهره والا هيفضل ياخد على افاه مبعتذرش عن الاطالة
aswindler girl
Dangerawy Shbaab
Dangerawy Shbaab
aswindler girl

مُساهمةموضوع: رد: سراب بقى فى الحقيقة   سراب بقى فى الحقيقة Emptyالسبت سبتمبر 15, 2007 12:34 am

واضح ان رايى وردى ازعج سيادتك ...
على العموم عندك حق اننا لازم نتعلم من الماضى ومش ندى دهرنا لحد غدر بينا وده شىء مسلم بيه مش محتاج نقاش بس برضوا التفكير فى المستقبل افضل عشان يقدر الانسان يعلى ويتقدم يبقى لازم يبص ادامه مش وراه طبعا مع ايمانا بان المستقبل بيد الله عز وجل لكن لازم يبقلنا دور فى اللى جاى والا الواحد هيفضل فى الماضى ويقول ماللى جاى ربنا مقدره هعمل ايه يعنى لا طبعا هيعمل كتير واعتقد ده كان رايك فى موضوع مش فاكر مين كتبه لكن اكيد انت فاكر اكتر على العموم ربنا يوفق الكل ويجعل مستقبلنا ملىء بالخير والخيرات والامل
Harry.potter
admin

admin
Harry.potter

مُساهمةموضوع: رد: سراب بقى فى الحقيقة   سراب بقى فى الحقيقة Emptyالسبت سبتمبر 15, 2007 9:45 am

انا مقلتش منفكرش فى المستقبل يافندم انا كلامى واضح انا قلت نستفاد منه مش ننام فيه اللى ينام فى الماضى او اللى يفهم كدة يبقى هو اللى مش قادر يصحى منه انما انا بقول نبص فى الماضى ونروح للمستقبل نقيسه على الماضى اللى انتى بتطلبيه هو اننا نقول ربنا مقدر كل حاجة واللى حصل حصل مش اللى انا بقوله انتى اللى بتقولى نبص للمستقبل بس وده معناه اننا نسيب الحكاية لربنا لاننا هنبقى بدون اى علم ولا اى خبرة فيبقى احنا كدة مش هنفهم حاجة وهنفضل اغبى الاغبياء
aswindler girl
Dangerawy Shbaab
Dangerawy Shbaab
aswindler girl

مُساهمةموضوع: رد: سراب بقى فى الحقيقة   سراب بقى فى الحقيقة Emptyالسبت سبتمبر 15, 2007 11:42 pm

if u read my reply again u'll know that's exatlly what i mean ...... any way thanks on your topic

سراب بقى فى الحقيقة
صفحة 1 من اصل 1